Współczesna reklama przybiera różne formy – od bezpośrednich przekazów promocyjnych emitowanych w środkach masowego przekazu, po reklamę natywną, bardzo subtelną i perfekcyjnie wkomponowaną w bieżącą sytuację i otoczenie. Jednym z podstawowych nośników reklamy jest odzież robocza oraz dodatki odzieżowe używane przez pracowników. Idea odzieży z nadrukiem sięga wielu dekad wstecz, ale mimo upływu czasu i zmieniających się trendów ta forma serwowania reklamy nadal jest bardzo skuteczna i chętnie stosowana.

W tak krótkim opracowaniu nie sposób ująć wszystkich aspektów związanych z reklamą na odzieży i jej skutecznością. Nie ulega jednak wątpliwości, że każde przedsiębiorstwo chce docierać do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców, bo taka też jest idea działania firmy – jej nadrzędnym celem jest osiąganie zysków, a to nie jest możliwe bez zyskiwania przychylności potencjalnych klientów.

W wielu branżach klienci mają bezpośredni z pracownikami firm, więc wygląd pracowników odgrywa kluczową rolę w kontekście budowania zaufania, wiarygodności i konkurencyjności przedsiębiorstwa. Firmy stosują nadruki na odzieży od pierwszej połowy XX wieku jako skuteczny i naturalny nośnik reklamy. Pracodawcy na całym świecie doceniają znaczenie logowanej odzieży i wiedzą, że ubrania noszone przez pracowników mają odzwierciedlenie w sposobie, w jaki otoczenie postrzega daną firmę. Zaopatrzenie kadry pracowniczej w atrakcyjną i starannie wykonaną odzież reklamową ma bardzo pozytywny wpływ na sposób odbioru firmy i jej oferty.

Jeśli logo marki, jej charakterystyczna kolorystyka i wyróżniki będą kojarzone z pozytywnymi emocjami oraz społecznie akceptowanymi cechami, przełoży się to na wzrost sprzedaży i poprawę lojalności klientów, a przy tym ugruntuje pozytywny wizerunek firmy na rynku.

Sposobów reklamowania oferty produktów i usług jest naprawdę wiele, a każda firma może wybrać dla siebie preferowane metody w zależności od zakresu działania, przyjętej strategii czy dostępnego budżetu. Do najskuteczniejszych i jednocześnie najmniej kosztownych form reklamy można zaliczyć wykorzystanie odzieży roboczej z nadrukami w postaci logotypów, haseł i sloganów reklamowych, ale doskonałe efekty przynoszą też specjalne akcje promocyjne oraz ułatwienia w dostępie do produktów czy usług dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii informacyjnych.

Pierwszym sposobem na realizowanie reklamy jest odzież robocza z nadrukami, czyli wszelka odzież noszona przez pracowników w godzinach pracy i opatrzona logotypami marki. Do odzieży pracowniczej można zaliczyć ubrania robocze i ochronne, w tym koszulki, koszule, bluzy, fartuchy, kombinezony, kamizelki, spodnie czy kurtki.

Na każdej z tych części odzieży można zastosować reklamę w postaci nadruku bądź haftu. Nowoczesne metody drukowania i haftowania pozwalają uzyskać trwałe i estetyczne wykończenie odznaczające się wysoką trwałością i perfekcyjnym odwzorowaniem kolorów. Odzież z nadrukiem może być nie tylko wygodna i funkcjonalna, ale też atrakcyjna wizualnie i zwracająca uwagę.

Przykładem takiej odzieży są T-shirty lub bluzy robocze noszone przez kurierów albo kurtki i robocze ogrodniczki popularne w branży budowlanej. Cechą odzieży roboczej jest zwykle kolorystyka nawiązująca do stosowanej w identyfikacji wizualnej firmy oraz wykorzystanie logo marki.

Logotyp firmowy może mieć zastosowanie nie tylko na odzieży, ale też na dodatkach takich jak czapki czy rękawiczki robocze, a także na plecakach, torbach czy innych akcesoriach. W przekazie reklamowym wykorzystywane są też slogany i hasła – szczególnie te viralowe, które weszły do potocznego języka. Przykładami takich przekazów są:

  • „Pij mleko będziesz wielki”,
  • „Prawie robi wielką różnicę”,
  • „Brawo ja”,
  • „Zjedz Snickersa, bo zaczynasz gwiazdorzyć”.

Większość ludzi doskonale zna te slogany i wie, jakie marki się nimi legitymują. Umiejętne wykorzystanie sloganu lub hasła reklamowego odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy, szczególnie w zbliżaniu jej do grupy docelowej i jednocześnie w zwiększaniu sprzedaży.

Niezwykle skuteczną metodą reklamy jest też przenoszenie produktów i usług do przestrzeni wirtualnej. Dzięki możliwości zapewnienia grupie docelowej dostępu do oferty online firma może znacząco zwiększyć zasięg swojego działania poprzez kontakt z klientami nie tylko w stacjonarnych oddziałach, ale też wszędzie tam, gdzie potencjalni odbiorcy korzystają z internetu.

Co ważne, dostępność produktów i usług online przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę znacząco zwiększa sprzedaż, dlatego że firma nieograniczona sztywnymi terminami i godzinami funkcjonowania sklepów czy punktów obsługi, w praktyce może sprzedawać dużo więcej.

Wśród działań reklamowych wysoką skutecznością wykazują się też akcje promocyjne, w tym różnego rodzaju eventy oraz inne przedsięwzięcia mające na celu zwiększenie świadomości marki, zmianę przekonań o produktach, budowanie pozytywnego wizerunku firmy i generowanie bezpośredniej sprzedaży. Do działań promocyjnych można zaliczyć sponsoring, różnego rodzaju akcje informacyjne, promocje i wyprzedaże, a także loterie oraz konkursy z nagrodami.

Każda część odzieży wierzchniej noszonej przez pracownika może być nośnikiem reklamy, ale jedne elementy są stosowane częściej niż inne. Do najpopularniejszych rodzajów odzieży podlegającej znakowaniu należą koszulki, bluzy i spodnie robocze.

Spodnie robocze z nadrukiem lub haftem mają zastosowanie przede wszystkim w branżach takich jak budowlana, rolnicza, elektroinstalacyjna, remontowa i wykończeniowa. Znakowanie wykonuje się zarówno na klasycznych spodniach roboczych, jak i na tzw. ogrodniczkach. W kontekście widoczności reklamy te drugie są nawet skuteczniejsze, dlatego że nadruk lub haft może być wykonany w części piersiowej, a wtedy reklama jest dobrze widoczna.

Znakowaniu podlegają też polówki oraz klasyczne T-shirty. Takie koszulki z logo firmy mają zastosowanie w wielu branżach, w tym budowlanej, instalacyjnej, remontowej, rolniczej, produkcyjnej, IT oraz szeroko rozumianym sektorze usług (turystycznych, ochrony zdrowia, w handlu i w transporcie).

Bluzy z emblematami i napisami mają zastosowanie we wszystkich wymienionych wyżej branżach. Na co dzień bluzy z nadrukiem noszą m.in. monterzy, kurierzy i kasjerki, ale widujemy je też w branży ochrony zdrowia, usług telekomunikacyjnych czy wśród pracowników start-upów.

odzież roboczą z nadrukami można wyposażyć pracowników każdej firmy, a taki krok jest rekomendowany szczególnie w przypadku, gdy zatrudnieni mają bezpośredni kontakt z klientami. Znakowanej odzieży roboczej ma bowiem na celu przede wszystkim popularyzację logotypu bądź innych wyróżników marki poprzez publiczne prezentowanie ich jak najszerszemu gronu odbiorców.

Wykorzystanie odzieży z nadrukami w firmie przynosi wielowymiarowe korzyści, a to rozwiązanie sprawdza się w większości branż. Wyjątek stanowią jedynie stanowiska, na których pracownicy są zobowiązani do formalnego ubioru nieprzewidującego stosowania firmowych emblematów, a we wszystkich pozostałych przypadkach zastosowanie odzieży z nadrukiem będzie porządane i bardzo korzystne dla wizerunku firmy.

Pierwszą zaletą zastosowania dobrej jakości odzieży z logo jest jej niewątpliwa trwałość. Wykorzystanie nowoczesnych zaawansowanych metod nadruku i haftu umożliwia uzyskanie rzeczy odznaczających się wysokim poziomem odporności na pranie, suszenie i codzienne użytkowanie, a gwarancja długiej eksploatacji odzieży zmniejsza firmowe koszty.

Starannie wykonana odzież robocza z logo może wyglądać estetycznie i zwracać uwagę, a nic tak dobrze nie świadczy o firmie, jak profesjonalny wygląd jej pracowników. Noszenie odzieży roboczej nie musi być przykrą koniecznością. Jeśli ubrania będą wykonane z dobrej jakości tkanin i jednocześnie ze zmysłem estetycznym, to ich użytkowanie będzie prawdziwą przyjemnością.

Odzież robocza może być wygodna i odpowiednia dla pracowników zatrudnionych na różnych stanowiskach. Klasyczne koszulki i polarowe bluzy sprawdzą się z powodzeniem w różnych otoczeniach i temperaturach. Możliwość dostosowania odzieży pod względem warunków konkretnego stanowiska pracy znacząco zwiększa komfort użytkowania firmowych ubrań.

Odzież robocza powinna spełniać kilka funkcji: nie tylko chronić pracownika podczas wykonywania codziennych czynności, ale też gwarantować maksimum komfortu, a przy tym poczucie, że wygląda dobrze. Wysoki stopień estetyki i precyzja wykonania odzieży firmowej będą miały niewątpliwy wpływ na satysfakcję z jej noszenia.

Dzięki zastosowaniu odzieży z haftem lub nadrukiem można budować pozycję firmy na rynku i łatwiej podtrzymywać długoterminowe relacje z klientami. Popularyzacja logotypu, haseł i wyróżników gruntuje świadomość marki w umysłach odbiorców, a dzięki temu częściej i chętniej sięgają oni po produkty lub usługi danej firmy.

Mimo niewątpliwych zalet zastosowania odzieży roboczej ta forma promocji ma też swoje wady, a świadomość plusów i minusów jest niezbędna do oceny zasadności zastosowania konkretnych elementów odzieży i ustalenia wysokości budżetu przeznaczonego na ich zakup.

Największą wadą zakupu logowanej odzieży jest oczywiście jej koszt, ale warto mieć świadomość, że cena odzieży z nadrukiem zwykle nie jest wyraźnie wyższa od ceny zwykłych ubrań roboczych. W wielu branżach pracodawcy są zobowiązani do udostępnienia pracownikom odzieży roboczej, więc i tak muszą ponosić te wydatki. Co istotne, wydatek na zakup odzieży roboczej i ochronnej jest kosztem firmy, więc pozwala obniżyć wysokość należnych podatków.

Drugą wadą może być dłuższy czas oczekiwania na wyprodukowanie logowanej odzieży roboczej. Ubrania robocze bez logotypów są dostępne od ręki, natomiast na te indywidualnie przygotowane trzeba poczekać zwykle kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt dni, w zależności od wielkości zamówienia oraz indywidualnych ustaleń z dostawcą.

Trzeba się też liczyć z tym, że odzież robocza będzie się z czasem niszczyła i wymagała wymiany na nową. Proces zużycia jest całkowicie naturalny, ale nigdy nie można dopuszczać do sytuacji, w której pracownicy noszą podniszczone ubrania, gdyż będzie to negatywnie wpływało na wizerunek firmy.

Do najważniejszych zalet zastosowania odzieży roboczej z nadrukiem należy jej atrakcyjny wygląd i podniesienie estetyki prezencji pracownika, a także trwałość i możliwość realizowania poprzez odzież celów promocyjnych.

Do wad należy zaliczyć konieczność przeznaczenia odpowiedniego budżetu na zakup logowanych ubrań oraz ich systematyczną wymianę, a także dłuższy czas oczekiwania na wyprodukowanie znakowanych rzeczy dla pracowników.

Zakup wysokiej jakości odzieży roboczej może bardzo przysłużyć się firmie, ale najlepsze efekty zapewni wybór oferty od rzetelnego dostawcy. Sprawdzonym i wiarygodnym kontrahentem w zakresie dostarczania odzieży roboczej z nadrukami jest CentralaBHP.pl – nowoczesne centrum specjalizujące się w hurtowej i detalicznej sprzedaży odzieży ochronnej i roboczej dla wszystkich branż.

W momencie zaopatrywania firmy w odzież roboczą z nadrukami warto rozważyć też zakup innych logowanych rozwiązań, np. gadżetów dla pracowników lub kontrahentów, a także dodatków odzieżowych stosowanych na co dzień, w tym czapek, rękawic, gogli, nauszników lub masek.

Zobacz też


Prostokąt z podziałem na kolumny


Pomysł na biznes – Automaty Vendingowe
Biznes plan – czym jest?
Czym jest marketing szeptany?
Euro w Polsce – za i przeciw
Działalność gospodarcza – wady i zalety



Ekonomia normatywna vs pozytywna
Zrównoważony rozwój – ESG
Najlepsze książki o biznesie – przegląd
Sztuczna inteligencja – co warto wiedzieć?
Skąd Polska ma gaz w 2023? Przegląd źródeł



Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?
Jak ubrać się na rozmowe rekrutacyjną?
Własna firma – czy to się opłaca?
Ile zarabia sprzedawca w biedonce? 2024
ESG a biznes